fredag 25 mars 2016

Been a while...igen

Har kommit av mig lite med skrivandet..

Har inte haft lust helt enkelt..


Nu e d min lilla kisse som oroar mig..
Reagerade på konstiga läten från henne igår..Höga jamningar..Även dom andra blev oroliga och gick fram till henne..Då var d ännu inget skilt..
Sen medans jag öste upp mat åt dom, fick hon nån form av mindre anfall...Satt lite ihopkurad å skakade på huvet..Ryckningar..D såg ut som hon frusit fast..Skakade på huvet lite sen var hon som förut.
D var inte långvarigt dock..sen fortsatte hon som vanligt..

Men idag kom ett längre anfall..Dregel tom..Och jag fick inte röra henne. Sen efter d var hon lite högljudd å kelen men som vanligt..Finns ingenting jag kan hjälpa henne med ;/
Bara låta henne vara.

Har googlat runt lite å symptomen tyder på epilepsi :/
Finns meducin för d som tur e..ifall d behövs..Det beror på hur ofta dom kommer och hur kraftiga anfallen e tydligen..Dom tas inte bort helt, men lindras iaf..

Så d blir nog en trip till veterinären snart..Så fort påsk e över å jag får en ledig dag..




På inredningsfronten e d chill. Jag har ju fullt överallt lol
Ikea Umeå resa i april dock..Behöver ljus ;)

Pysselfronten också relativt lugn.
Har suttit mest med min ps4, Å börjat småträna igen.

Men detta har jag iaf gjort

Farmors lampa fick ny skärm.


Kattmatsburkar
Ha tom fått fixat tamburen äntligen..Fick mål av gårdkarln

Nu blir d kusin vitamins en stund..Har inte träffats på länge..Kan inte va där så länge heller pga Nelly.

ha d!


Inga kommentarer: