söndag 27 december 2009

mitt förtroende för människan dalar.....


Blev pissed off när jag läste Aftonbladet nyligen.
En hund hade blivit lämnad utanför ett köpcentrum i -12 grader..Birsta kallades den.Hunden kunde knappt gå när polisen kom och hämtade den..och ingen ägare har hört av sig..jävla folk..
Jag känner genuint hat!en kula i huvudet,är vad dom förtjänar.....minst...det går inte att beskriva hur jag känner...så starkt hat är det..grrrrrrr

Jag hatar folk som skaffar djur och överger dom,lika som jag hatar dom som lagar mat på dom i asien,tar skinnet,medans dom lever.fy fan alltså....dom skulle utrotas...jag kan bara hoppas att på något sätt får dom det dom förtjänar...

Ett litet pluss för mänskligheten är att city räven som finns på Nykarlebys torg, matas av fina människor...det är en farm räv som rymt..bor nära kyrkan nånstans..

Djurvännerna i Jeppis, samlade in sin årliga djurmat vid prisma,förra veckan..Och naturligtvis var syrran och jag där och handlade åt dom..Det är vikigt jobb dom gör..Socialen å Kela finns för människorna men vem hjälper djuren? inte många det..och att avliva är inte lösningen..lösningen är att folk tar sitt ansvar för djuren dom har tagit hand om,och inte lämnar dom när dom tröttnar..och allergier å sånt är INGEN ursäkt, det finns mediciner som lindrar det.

IM off,jobb imorron....

Inga kommentarer: