måndag 21 juli 2014

En semester månad fylld me pyssel,sol å kalas..å Tuuri!

Startade dagen me gymmet.
Har haft en paus me d sen maj. D va riktigt roligt att va där å svettas en stund.
Cyklade dit tom. Men d kan ja inte göra på leg day, kommer inte att gå alls.
Ska nog gå på d imorron,sen vila onsdag eftersom jag ska få massage från morronen å kanske beachen sen.
Sen börjas d om på torsdag å fredag, kanske länk i helgen, hoppas d regnar lite då så jag kan fara ut på en länk. D e så mkt skönare att jogga i regn än i den hettan vi har haft nu i ett par dar.

Sen mot kvällen blev d kalas, syrrans i tur att firas.
Lite grillat å bullar å sånt. Helt nice kväll. Bra väder också.
**************************************
I pysselväg så har jag äntligen fått fixat hem kromfärg å sprayat snöflingorna till flaskorna å korgkrukan jag köpte på loppiset.

Bild kommer när d e klart.
*****************************
Igår var kusin å jag till Tuuri.
Dom hade ändrat om där rejält. Hade lite problem å hitta ett som annat, d va inte mkt som var som förut där.
Hittade min efterlängtade matta!Och tittade på kakeldekor, fick prioritera där matta eller d. Ska beställa dekoren istället om jag hittar den.
Hittade en massa annat också förståss, däribland 3 födis gåvor.

***************************
Nelly har börjat klättra högst upp på piedestalen och har varit på fönsterbrädan å tittat ut.
Baby har börjat tvätta henne också till å från. Nelly verkar ha kommit på hur man ska hantera Baby ;)
Hon lägger sig i närheten av henne, å sen nästa gång hon sträcker på sig så rullar hon lite närmare henne,så håller hon på till hon nästan ligger uppefter henne ;) d e så sött å titta på!

Nu e d snart läggdags...ajöken!

Inga kommentarer: