fredag 4 juli 2014

3 lediga dagar men 5 skift kvar..

Får faktiskt vara ledig hela helgen å även måndag,på min födelsedag!
Imorron lördag, blir d till å baka lite pavlova tills grillandet på kvällen me jobb gänget.
Ska väl bli Plantagen först åtm, sen grillning i Hankmo efter d.

Söndag blir d en sväng till loppis me syrran,söker nåra saker till Jutis å även nåt åt mig själv.
Har fått för mig att fixa en industri lampa,av konservburk,ljusstake(foten),spännband å ugnslampa + sladd..Ska kromma upp den åxå..
Sen har jag sparat konservburkar till fönsterlampor,ska måla å fixa mönster på dom, även dessa ska ha ugnslampor i sig.

Ska även fixa lemoncurden å städa lite inför kalasandet.

Måndag ska resten fixas. Å kalas kl 17.Hoppas d blir bra väder så vi kan vara ute.
Ska se hur d ser ut me seglet uppe, ska färgas ännu en gång å pinnarna målas men borde sätta upp d tills kalaset ifall d blir väder.

Nelly växer så d knakar. Nu kan hon äta torrfoder åxå. Å leker som ett tok :)
Leo e riktigt utsatt, men han verkar gilla d för d mesta. Han säger ifrån när han inte pallar mer ;)


***********************************


 När d kommer till pyssel så fyndade jag ju lite på loppisracet i stan förra helgen.

Korgen har slipats,brickan likaså,brickan målades svart,spikades å limmades. Har beställt vaxduk, svart med vita stjärnor till den. Brickan fick jag gratis förresten ;)
Vad jag skall använda korgen till , vet jag inte än, men den kosta ju bara 1e så kan man ju inte gå förbi.

Ljusstaken å pallen har målats å blev så här ;

 Blev nice,man ser mönstret mkt tydligare nu, kostade mig 2 juuros,hade mål från förut.
Pallen har min farbror ursprungligen fixat,typ när han gick i lågstadiet. Å den var röd.
Hannn aldrig träffa honom tyvärr.
Så blev brickan..










Nu film!




Inga kommentarer: