tisdag 19 januari 2010

ny adoptiv katt....

...Leo, blev kastrerad i dag,han kom inte riktigt överrens med inne katterna så han fixades i hopp om att vi ska kunna ha in han..Hittills ser jag en förbättring, han är inte lika aggressiv och han tvättar sig mer..Baby fräser inte lika mycket, hon är en svårflörtad katt hon. Men det är ju bara första dagen än så länge..

Han kom till vårt rad hus i Oktober nån gång,jag trodde han hörde till en nyinflyttad gubbe, men så sa grannen att han är ingens..Och att alla har gett honom lite mat och husrum nu som då..

När det blev kallare, så blev han vår kompis, vi testade ha in han,hungrig som fan var han ialla fallhur som helst så gick det inte riktigt, och jag tyckte synd om han när man bara gick förbi och inte kunde släppa in han..Så jag tog saken i egna händer och lade upp en annons på Ny-tv, men ingen hörde av sig, så gubben tyckte vi skulle testa kastrera honom, för värre kunde det ju inte bli..Sant det ju...Och snipp snipp så har vi kommit oss så här långt!



Har funerat lite på hus och sånt idag också, det är lite till och från, bådas lån måste vara slut först så, sen får vi se..Skönt att höra iallafall att han inte flippar ur bara man pratar om hus eller parhus eller egen radhuslägenhet :) Och han verkar vara med på det också :)!
Men vi får se...

Ja ingen jumpa ikväll, håller koll på katten så, jag tyckte jag kunde offra det..

Inga kommentarer: