torsdag 14 januari 2010

sugen på ett hus....



Hmm...japp det är jag allt..Var till och med inne på Simons och tittade. Hittade 1 hus, 3 rum och kök,bastu,hjälp kök 40 000e......inte så farligt, och större behöver jag inte..men tomten kommer ju till och vad dom kostar har jag ingen aning om. Bastu behöver jag inte så ett större badrum hade det fått bli i stället....Ett litet tvättrum räcker dock, när man inte har annat än en tvättmaskin..Och är en pers..En veranda utanför köket hade jag velat ha..Och spis!Men det har huset redan!!och jag hade skippat utgångarna från bastuavdelningen och vardagsrummet..

Gubben vill inte ha något hus, men han finns inte direkt in i mina hus planer heller så, antingen ändrar han sig eller så är det finito..Men mitt hus intresse ska nog vara en stund längre än det brukar , innan jag bestämmer mig fullt ut, att faktiskt skaffa ett..Ingen billig sak..Fast tjänst skulle vara en fördel också om man blir ensam..

Har börjar spara till inredning (inbillar jag mig i allafall :) )Jag kan ju alltid försöka,så behöver man inte ta lån på allt...det räcker nog med huser, marken, vatten och el fixandet,värme fixandet mm.......så om man har lite slantar över så..


Men det kan nog hända att det förblir en dröm också..Sen man börjat höra under Jakobstad så vet man inte hur det blir med tjänster och jobb..

Gubben hade fått lön idag så han skule ha burgare från Mc donalds,så vi kom hem för inte så länge sen..
Har annars inte gjort så mycket idag, ränsat ut det sista av julen..

Ska snart till en polares på kaffe eller saft!


Ha d!

Inga kommentarer: