fredag 25 april 2014

Jobb å mer jobb..men skoj e d!

Jobbat idag som vanligt, sen en kort cykeltur me sambon.
Sen började jag gräva upp mina döda vallmon.
Breddade på den andra sidan av rabatten istället, å kortade av änden närmast bordet. Får rum med en träplatta till där mao mer rum för bordet mao mer rum för soffan ;)
Jord ska fyllas på ännu, å kanske nån perenn till.


Sen kommer pallarna imorron ;)
Lånade hem en ordentlig såg å stor hammare från jobbet, får se sen hur mkt som jag behöver fixa till.

Skulle vilja ha mer insynskydd mot vägen.
Men behöver väl prata me hyresvärden först. Typ spalje från båda sidor om dom nuvarande staketen å sen en såndär dörrspalje liknande sak, inte direkt me tak på men lite uppdelat om ni fattar vad jag menar..Å sen skulle staketen behöva oljas, har diskuterat färg å allt me grannarna.
Bara jag hinner slipa på vår sida innan granngubben får för sig att spraymåla...
Plattorna ska jag olja en gång till i sommar..

nu blir d vikings!

Inga kommentarer: