onsdag 3 april 2013

Eurovision 2013 mm..

Igår tog jag mig tiden att lyssna igenom alla årets bidrag i  årets Eurovion.
Poäng satte tom, å d kan jag säga detta år suger verkligen dom flesta bidrag, ballader i massvis som ger mig ingenting.blir många sk pisspauser när d blir dax å se på skiten. 1-5 var poängskalan.

Bäst ;
Irland 4 p--party låt i like!

Sverige 4p--jillar joddlingen faktiskt å stämningen i låten

Tyskland 3,5p--cascada har alltid varit bra..inte en av deras bättre dock

Montenegro  3,5p
Vitryssland 3p
Slovenien 3p

Knapp hörbart skit ;
Norge 2,5 p
Danmark 2,5
UK 2,5p
Finland 2,5p--fastnar i huvet
Ukraina 2-ok låt men en besvikelse annars, dom har haft mkt bra låtar dom senaste åren.
Spanien 2p--bara för att dom inte hade nån konstigt snubbe i peruk i år utan en helt ok seriös låt.
Sveitz 2p
Österrike 2p
Belgien 2p
Bulgarien 2p
Grekland 2p--en typisk grek fjant låt..trist

Skit!
Malta 1,5p
Estland 1p
Frankrike 1p---1p för beatet i låten
Azerbadjan 1p
Moldavien 1p
Serbien 1p

0 poängarna går till..
Ungern
Island
Georgien
Italien
Israel
Lettland
Litauen
Ryssland
Rumänien
Holland
San marino

Hämtade papsen fr Malmska igår, hoppas d reder sig nu när han har fått meducin för livet.


Så livet fortsätter å idag får jag vara ledig, en kärring va å hämta en lampa hon skulle ha. 5e katjing!
Ikväll får jag traska iväg på Pumpen då, kommer säkert å göra bort mig, har ju inte varit på d eller gym på länge pga flunssan. Å jag e ju lite competitive så ;)
Men men jag måste komma igång ijen, så e d bara.
Gardiner har jag sytt upp me idag.Dom som köptes på ikea, remember? ;)

April månad e d no sugar som gäller, i form av no candy, läsk eller bakverk. Och jag skall klara d. Första dagarna kommer antagligen å va värst. Hemma går d ganska bra å va utan, men på jobbet finns d oftast nåt som lockar.

Zumba imårron kväll, å länk på fredag,tills dess borde d värsta av isen ha smält. iaf..Lördag e d garnshopping som gäller, ska me M till Kauhajoki me buss. Kanske bio på kvällen me L.
Söndag e jag helt ledig. NICE..















Inga kommentarer: