fredag 29 mars 2013

Långfreitag..

Påsken har anlänt, å här sitter jag igen me lappen i famnen å stickningen bredvid..Hade tänkt sy mina gardiner idag, men kruxet e att dom inte hittas..Vart kan ja ha lagt dom?? Mkt irriterande.
Har ju tom lånat symaskinen av morsan., hm dom dyker väl upp nånstans , får ja hoppas.



Ledig dag som gäller å tänkte jag skulle hinna me film och cykling också. E länge sen nån fysisk aktvitet har gjorts å d börjar kännas minsann. Käkar ju antibiotika ännu åxå.

Stickade klart babyfilten också, å nu e ja på mna "sock from hell", som ja tänkte försöka få kalr..Kan ju inte bara börja med nya projekt hela tiden heller..

Våren har börjat komma igång lite, men nog går d allför trögt.. Har försökt gräva bort lite snö på baksidan så den får börja torka upp, men d e rätt  skarpa snödrivor än..hmpf!

Minns inte hur jag gjorde i fjol me lökar å sånt. Men jag borde nog köpa nåt iaf. Men ännu e d för tidigt.

Igår for ja och A till Kokkola en sväng efter att hon slutade jobbet. D va skoj, hittade lite rejs, inte hutlöst mkt men ; en nice rosa topp, fjärilsörhängen, skitnicea burkar på Minimani, billig tvål å duschgrejs, bauta kinderägg åt sötisen, å käk förstås.

Min tur å kö drajva till vasa sen i juni ev. Dont mind it though..

Ja just d, ja anmälde mig till Umeå i maj också. 16.5 går bussen, ska bli spännande! Har aldri varit till Umeå så.

Kattvakt e vi också en vecka, grannen e till Sweden en sväng. Eller han klarar ju sig sj för d mesta, utekatt som han e. Men han vill ju in ibland å d måste han väl få komma. Även om han e en bråkstake.

Näe nu borde jag bestämma mig för en film å sen plantera arslet på cykeln..HATAR ATT CYKLA!
Men d e lite för allt än å va ut å länka.



Häppi Iister!















Inga kommentarer: