torsdag 29 maj 2014

Feber å tröttans med stort T..

I måndags var jag på hälsoundersökning,vilket resulterade i en uppgradering av min stelkrampsspruta.
Var för övrigt frisk. Hon sa att om alla hennes patienter va lika bra i skick som mig , så skulle hon vara utan jobb..Har blodprov kvar att ta.
Anyway..
På kvällen pinglade till nu som då i arm å fot men tänkte inte mer på d, var ju ledig följande dag.

När jag vaknade på tisdag frös jag som fan, men d va ju kallt ute me så, byltade på mig kläder å satte mig under filten, senare tog jag en tupplur för ubertrött va ja me.

Men sen när jag vaknade, värkte d i kroppen, mina kinder var eldröda å d pirrade i hela kroppen, kände mig även svag. Var lite yr åxå.
Gick direkt till första hjälp lådan efter febertermometern, å ja, som jag misstänkte så hade jag feber, å inte stegring som jag brukar, utan hela 38,4..Å min arm va svullen å ömmade som fan, där hon hade stuckit mig.

Fortsatte dagen under filten.Läste lite,såg nån film,och sov..
Natten blev lång, frös utav bara helvete under mitt duntäcke å fleecefilt, hade nån konstig värk me i kroppen.
Onsdagen började aningen bättre,inte lika mkt feber men trött va jag ändå.
Blev en lång tupplur även den dagen, å en massa finrexin å min filt.

Idag torsdag känns d bättre, min arm e svullen fortfarande men inte lika öm,kan lyfta den nu iaf. Har nån stegring ännu men känner mig lite piggare, hittills.


Nu e jag trött på att vara sjuk.

Jag vill börja träna igen!
Känner bara hur fläsket samlas..Blää



Inga kommentarer: