söndag 23 mars 2014

Omänskligt beteende,usch!

Nu e jag arg!
Jag e arg, jag e hatisk ,JAG vill mörda!

http://www.change.org/petitions/aspa-aspa-give-the-90-dogs-back-to-the-shelter?share_id=GkoSNOfPYw&utm_campaign=share_button_action_box&utm_medium=facebook&utm_source=share_petition

Hur kan man göra så här??
Man blir bara ledsen å besviken på folk..

För er som inte vet vad d handlar om så ;
Ett ställe i rumänien har länge tait hand om oönskade hundar,vilda eller tama spelar ingen roll. Så att dom får den omsorg mm som dom behöver, dom adopterar bort dom också bla till Sverige då, där dom får ett hem me kärlek å omtanke.
Nu pga ett barn hade blivit dödat av just en hund,vilket sades var en vild hund ,så bestämdes d att vildhundar skulle skjutas. Detta till trots att d inte va en vild hund som tog livet av ungen. Utan barnet hade då förirrat sig in på ett område där dom hade kamphundar.
Så då hade organisationen som har hand om avlining i Rumänien,brutit sig in i hundhägnet där dessa upptagna hundar finns, å skjutit 30 minst å kidnappat 90.
Dom flesta av dessa hundar e bokade för adoption,men detta brydde sig ingen i.

Skall man vara tyst när sånt här händer?
Nej, d går bara inte.
Så nu har jag mailat min åsikt.
D e nog nu!

Inga kommentarer: