söndag 30 mars 2014

Umeå å bakning..

Efter en lååång resa me båten(4h) så var vi äntligen framme, å redo för shopping!
D var varmt å soligt i Umeå å mkt folk i farten.

Tog inte många timmar innan vi va klara dock,fick vänta tom 2 timmar innan vi slapp in i bussen.
dagens shopping saldo ;
Kakformen, påskfjädrar å småfåglarna kommer från Åhlens.
Resten e från älskade Lagerhaus!
Fanns förståss mkt mer men när pengarna tog slut så va d så tyvärr.

Ögonshoppade också massor, å såg en del jag får ta å googla å se om d finns i Finland nånstans.

Mer inredningsbilder;

Från Designbutiken ;
Muggarna dreglade jag över..
 Älskar detta!
Mugarna e 2 die for, men dom var inte direkt billiga..Skärbrädan och brickan e nam!

 Mias Lustgård ;
Cult design bord,hittade inget pris dock,men i want it!
 Lampor, lite coola ändå..
 Köpte nyss en pajform, svart dock å samma märke.
 Mera mys!
 Skyltar älskar jag men har inte plats för flera, behöver större lägenhet eller ett hus!
 Zebra mönstrat å ett hott bord till..Gillar verkligen benen!
 Tänkte direkt på T när jag såg denna, den va mysig!
 Mera Cult design, skulle vilja ha ny diskmedelsflaska,men d finns för många att välja på!
































**********************************************
På dagens schema står d bakning!

Får kaffegäster på måndag kväll, och jag lovade att jag skulle fixa till nåt av hornen jag nyligen köpte å sen blir d eclairs till d, 2 olika smaker. Nu ska dom minsann få! :)
Hoppas att d smakar sen också.

Men före d har jag filmdag me pappa. Så jag förbereder så mkt som möjligt idag tills dess.

Hittills ;



 Ska bli gräddhorn och sen en salt sössö i. så 2 sorter.




 Äppekanel marmelad å vaniljkräms...grejs..

 Bara med vaniljkräm å pärlsocker.

Har inte ens hunnit börja med eclairsen..men nu e sista syltgrejerna i ugnen så snaaart....


Sen blir d diska å cykla å se vikings!JEE!
ha d!

Inga kommentarer: