lördag 10 augusti 2013

En festlig Fredag å solande dagen efter..

Fredagen startade med jobb till kl 14..Sen bar d av hemåt för en stunds skönhetssömn innan festligheterna började kl 18.

En villa vid Andra sjön hade hyrts å fixats till. Ca 35pers kom å d bjöds på både god mat å dryck. tog sj en ynka cider med, men d räckte gott. Hade varit pinsamt om d hade gott som på Jeppis dagan.fyy...



Vårrullar, kyckling å nudel soppa,nudel-räk å kyckling gryta,grillat kött..

Efterrätt nr 1 ; friterad banan å ananas med glass å chocosås.efterrätt nr 2 var pinocchiotårta å kaffe.   

Gänget hade gjort ett mkt gott arbete med dukning,mat och underhållning. Ny fest har planerats in, jee! Å vårrullarna,mmm var as nicea!
Kl var ca halv 12 när jag kom hem. Mätt som en stoppad hamster. Usch men gottans var d!

Lördag så var d solning vid Andra sjön som gällde me S. Hade d inte blåst hade d varit  nicet, man fick ta fram filten nu som då.
Men hela 4h stod vi ut, ja se e man envis så. Å man fick en del färg trots allt. Vi hade tänkt värma oss i cafeét men d  va ju stängt, skit dåligt d. Men förståss öppet när vi stack, typiskt..
Sen jag kom hem har jag sett film, tog en marathon..

Virkade på bomullsmattan å när d gröna tog slut, började jag på en ny i rosa å beställde hem mer garn. Tänkte till toan, men om d blir bra kan man kanske sälja,får se..

Imorron kväll e d jobb som gäller. Men innan d ska jag hinna sticka en del..E lite efter nu..Börjar känna mig stressad..


Ajöken..





Inga kommentarer: