lördag 24 augusti 2013

En trött marknadsförsäljare chillar i soffan..

Juthbacka marknad över för i år då.
340 pluss blev d för min del,i år. Nåt år har vi sålt bättre men man får ta d som kommer, d e ju extra pengar trots allt. Rätt bra med tanke på att vi inte hade så himla dyra grejer. men många som köptes iaf å d blir ju till pengar även d lilla.

Torsdagen innan hade jag bak dag å d bleb pajer ; chokladpaj å blåbärsmarmelad paj. Iddes inte köpa marmelad när jag hade sj i massor. 12 gjordes å 2 blev över, men d får dom käka upp på jobbet tänkte jag.
Fredagen startades med upplockning på marknaden, sen sälja å stressa iväg till jobbet. Japp 13-21 skiftet hade jag då. Å efter d iväg till marknaden igen. Kom hem kring 23 tiden.

Lördag va ja uppe me tuppen(ehm kl 08.10) å yrade iväg till marknaden igen.
Satsade på att å runt lite idag me, en hamburgare var dock d enda som inhandlades. Stod länge hos Katarina Maria å glodde på hennes grejer. Hon har så fina saker. Tur att jag har  mitt presentkort dit :)
Hälsade även på LB,som var där även hon i år..

När marknaden var slut (16 ish) så skulle allt skit packas ner igen,urk..Paviljonger x 2 skulle ner åxå.
Som tur va hjälpte mamma å pappa oss år me d. Så d gick undan lite, bra d..Å sen hjälpte ja syrran å fixa in deras/mina kvarvarande grejer i deras uthus.

Å nu sitter ja nyduschad i soffan me den kinuskibägare i handen(glass)..Å e trött..Man blir så trött av allt folk.

Tror jag spelar lite på nunan å sen ser en film..Om ja inte somnar of course..

God fortsättning...

Inga kommentarer: