måndag 26 augusti 2013

Månday again..

Å d e lajbans,eller så inte alls..Hatar måndagar..
Fick jobba morgonskift idag,sen bar d av till banken me marknadspengarna, blev tvungen å betala nån räkning sen me. Men d va kul så länge d varade iaf. Lönespeccen kom idag å den var inte munter alls. Varför ger ni mig så lite pengar?? Jag bor ju nästan där...

Som tur e kommer grundlönen lite tidigare i september, redan 13nde. Borde få undan lite då till sängköpet.

Var till läkarn idag, var å gnällde om min arm, hade velat få kortison i den men d tyckte inte läkarn. Fjant..Sist va dom så snabba med att skriva ut. Nu fick jag nån bullshit medicin som skall testa i 7 dagar.
Arbis kurserna kommer ju snart å då SKA jag vara i skick! damn it..

Mine å ja var å sålde vårt enormt stora lager me lingon,hela 15kg :), dom började bli mer än färdiga nämligen. Så nu e vi taggade inför imorgon, ska å plocka mera då. E mys me lingonplockning, bara inte man blir attackerad av älgflugor..
Men innan all d skall jag å klippa mig kl 11 å sen på kalas kl 13. Och efter plockningen, om jag fortfarande orkar, en länk.

Sen jobb i veckan, vårrullar på fredag å bio på lördag kväll.City of shadows ska ses då me T.Villa avslutning i helgen annars, tänkte inte fira den alls.


Bra att man har nån man kan rycka i ibland när man inte känner för att gå me syrran eller sambon, nån som delar filmintresset lika entusiastiskt ;)
Sambon gillar skräck och  jag hatar d. Tittar inte alls på sånt. Å lets face it,han e rätt trist, oftast..Å syrran e inte så förtjust i för overkliga filmer.

Nej nu ska jag läsa min nyinköpta Hus å Hem..Dom har renoveringsextra! i can dream cant i...

Inga kommentarer: