måndag 14 oktober 2013

En tröttsam och busy dag..

Började dagen med jobb till 15, å sen började rumban.

Hem efter bilen,tills skogs å söka mossa, lav å granris. Man kan ju inte bara ta första bästa som man hittar heller.
Hämtade både till jobbet å till en väninna. Riset "ströddes" över rabatterna, dom gamla blommorna togs bort, gamla loppis grejer å skit till Missionstugan, resten till förrådet. Bakade kladdkaka å diskade. Hann ut me katten före åxå.
Först efter d satte jag mig ner vid datorn.
Gymmet kallade sedan. Hade bestämt träff där me A.

Fick Jotex katalogen idag å nu har julen introducerats. Hittade tom julgardiner, röda..Hatar i vanliga fall rött men nyansen var behaglig.

 Dessa kommer att komma i mitten så att säga.
Tog färdigt sydda, var ju rosk billigt för 2 st, 14e.


Dom andra tog jag tyg av ,skall sy till dom sj.
Sen skall jag ha en röd stjärna i fönstret. Men den skall köpas lokalt. Gillade inte den som fanns på nätet.
nu e frågan ; behöver jag röda kuddöverdrag å filt nu till detta, å duk??
Hmm skall fundera på den saken. Har i princip ingenting i rött annars.

Har kollat in lite julklappar åxå. Julklapps listan e rätt fixad.
Vissa frågetecken finns ännu men e bara några.
Skall vara ytter om dom röda.






Julgranen tänkte jag för övrigt byta plats på iår, den får stå framför dvd hyllorna i år.


Så tänkte jag sy till nya överdrag till min brandfilt, skall ha inhandlat nåt tyg till dock.
Måste skaffa kardborreband åxå.
Och kanske en såndär som man fixar metall hål med.








Kollade in Ica maxi på nätet på uppmuntran av svärmor, å där hittade jag mkt nice me, ska kolla in d när jag åker till Haparanda 23.10, vilket e snart!!!!
 Åtm ska jag ha dessa tabletter. Använder främst dom som dukar. Man kan inte ha vad som helst när katten ligger på bordet. Håret fastnar som fan.





Uber nicea servetter hade dom, så kommer antagligen hem me flera olika, kökshanddukar e d köpstopp på! Har hur många som helst i lådan, oanvända dessutom..
 Läggdags nu,så man orkar me morgonskift å 2 jumpa pass..
Ha d!

Inga kommentarer: