lördag 5 oktober 2013

Stickparty och Handarbetsmässa i Seinäjoki!

Denna vecka har d varit mkt skoj!

Torsdags kvällen var räddad med stickparty me jobbgänget.
Onsdagen gick därför i bakandets tecken, innan crossfit alltså. D skulle jag aldrig missa!

D blev Lemoncurdpaj med hallonmaräng och kladdkaka med dajmgrädde.
Detta e d som blev över. Resterna tog jag snällt me till jobbet å redan kl 14 var den slut ;)


Fixade även kola rutor men dom blev inte som dom skulle så dom finns numera mestadels i frysen. Glasyren stelnade ju aldrig.

Men goda var dom ändå, men inte så vackra.

Fick även hem min korthållare.
Tanken är att min uppnötta å smutsiga plånbok skall slängas, eftersom den inte har rum i nån jack ficka.


4e på ebay..I like!
 ****************************'

Fredagen gick i jobbets tecken. Sen var d att försöka gå å lägga sig tidigare, eftersom d var tidig väckning på lördag..Stickade lite på koftan å virkade lite på en av småmattorna.

***********************

Idag(lördag) kom bussen 8.20 till torget å hämtade oss, d var nämligen Handarbetsmässa i Seinäjoki today!

Jag skulle ha ett par nystan eskimo å samo. Men hittade inga sådana så d blev d här i stället ;)




Tyget skall bli en kökshandduk e d tänkt, eller kanske 2...får se hur stor jag gör den.

Sen d rosa kanske en tubis, å samma me d mörkturkos randiga.
Sen dom ljusblåturkosa vet jag inte, dom kostade 1e/st så ;) man kunde ju inte gå förbi d!!

Fick en massa nya ideér me mig hem!

















Här kommer en del bilder fr mässan!



Dessa hundar gillade jag! men en kostade 49e :(
Men dom hade kit så man kunde fixa till en sj, tyg mönster å allt för 21e.

En snubbe sålde godis i massor, hade en hel del smakprov också ;)


En sån här lampa/ lykta har jag varit sugen på länge. Man gör den med hjälp av ballong å sån där pappersgarn/tråd å lim.

Borde jag tom klara av ;)


 En av dom underbara tygen som kärringarna hade som jag köpte mitt av. D fanns ju i massor!



Örnott me olika tryck. Detta skulle jag ha köpt om jag hade haft 25e extra. D va 2 för 25e nämligen. Fanns även som väska. Vet inte varför jag gillar just denna så mkt but i do!
Dessa koppar/ugnsskålar föll jag också för, hans smöraskar som syns i bakgrunden var också så himla nicea!
Och inte så dyra som jag hade trott heller.
Ett stort pluss!

Fanns även ett ställe som hade underbara tvålar, man blev så mjuk i händerna bara av att hålla i dom, mmm..
Tog deras address till nätbutiken. www.Gittes.fi!

Nu skall d stickas! Men på vad?? Nytt eller gammalt?? hmm....

Ajöken!

Inga kommentarer: