fredag 15 mars 2013

Vilken dag..

Ja den började ju bra iaf. Med sovmorgon. Sen hade pappsen börjat må dåligt me ont i buken, feber, blod i avföringen å hög puls..Så man grubblar ju på d nu då.
Läkarn mena iaf att d inte var nåt allvarligt, förutom hemo å förstorad prostata pga förkylning, men han skall på provtagning för säkerhetsskull om 2 veckor..
Han e ju inen ungdom längre, blir 72 i september.


När jag växte upp var d många i min klass som hade äldre föräldrar, så då tänkte man inte på d så mkt.
Adidas Superstars 2

Träningstopp ,Stadium

 Pippi tröja fr Stadium
Men när ja sj blivit äldre så e d annat. D e så stor skillnad mellan generationerna, mamma å pappa e 40 talister å då e dom ju rätt konservativa å sparsamma, man skall jobba hårt, ens åsikt e inte så viktig, man ska inte skaffa sig mer än man behöver å man skall inte gnälla mm.
Finns d nån yngre som ens tänker på nåt sånt idag?

Inte ja å syrran iaf. Vi köper d vi vill ha, jag kanske mer än jag behöver men min filosofi e ; har ja inget mål me att spara så e d onödigt å spara, jag vet inte ens om ja lever den dagen jag tänkt använda pengarna,så att spara bara för sakens skull e meningslös..Senaste inköpen finns ovanför.

Nu e jag ju lite skadad åxå, pga där jag jobbar.
Man blir lite speciell ; känslokall på ett sätt; döden tar man kanske inte till sig som man skall,speciellt märker man d när någon man känner dör. Osocial ; man vill sällan va social utanför jobbet,helt enkel för att man e trött på folk å bara vill ha lugn å ro,å tystnad framför allt.


Nu e ja dimmig i blicken å bara skriver fel så nu e d off to bed!
Ha d!



Inga kommentarer: