lördag 2 mars 2013

All is well in the land of Normal..

Den sambofria veckan e förbi, hämtade hem gulleplutten idag från flyget. Och jag måste medge att ja saknade honom...lite iaf..
Och katterna hade saknat mig,sov ju över hos kusin efter fredagens Ikea Tammerfors resa.
Dit å hemväen var ju rätt lång å irriterande..Emil,pippi å hundfilmer gällde båda vägarna :( Japp d va flera ungar me, som sprang fram å tibax i gången..urk..
Kusin hade tom drömt mardrömmar efteråt ;)

Kom hem me ovanligt lite fr Ikea.Sambon skulle ju ha en hurts å en bänkskiva å syrran 5 ljusförpackningar.






Åt mig sj blev d ; lampa 19,90e, gardiner 24,95, servetter 2,5e, bullformar 2,50e, pokal glas 1,50e, brödmix förp.2,95 (e i ugnen som bäst,testing!) och en lakritspåse för 1,55e...Ja och även sytråd 8 rullar 4e, olika färger.
nästa ikea resa ska jag ha en vagn till mitt garn, den påminner lite om en retro frisörsvagn, fanns i grått eller turkos..
Och ett par gardiner till i lite färg, tyget tror ja va linne..
Skall även köpa en symaskin när jag kan, behöver inte va en dyr en. Konsulterade moster om d löns å köpa en billigare å d påstod hon..Hon syr rätt mkt så hon borde veta en del om sånt..vill inte köra till morsans för å antingen sy eller hämta hem den varje gång ja känner för att sy..

Skall fixa klar As tofflor me i helgen. Har lite å fästa ännu samt sätta i knapparna.

Ska kanske se film sen, får se.

Nya jobb listan har kommit me men än har ja inte hunnit se på den..Nästa vecka blir lång, har 7 skift på raken..

Borde sticka lite mera men just nu känner ja inte för nåt sånt..skulle vilja testa fixa till en mössa..men d e ju ingen brådska heller.

Tjing tjing,im off!









Inga kommentarer: