fredag 17 januari 2014

Big plans!

D blir bara fler å fler inredningsplaner, hoppas att allt jag tänkt kan göras.
Skulle nog behöva till Ikea i februari iaf,
men ska se hur bråttomt jag har med inredandet :)

Ny matta på börjad, behöver en smal sak bredvid nya sängen, dom nuvarande e alldeles fölr breda.
Vilken tur att jag hade bomullgarn kvar, blev en lite halv patriotisk sak.




Mer läsning kom idag,har en del fr förr men en e en serie å nån bok saknas så man kan ju bara inte börja läsa förrän man har alla.
Hittade en ny gammal favorit men på engelska som jag beställde billigt igen.
Har letat nåt år efter den, hade problem å minnas va den hette.


Säng gaveln har jag klurat ut hur jag skall göra.
Den skall bli svängbar ;
ena sidan ska va ha utbytbart tyg på sig med kardborrband osv, å när jag e trött på d
svänger jag den upp å ner till den vita målade sidan med text på.
Texten vald, flera tyger har beställts, skivan har jag fått tips på varifrån jag får den billigast å i rätt storlek.
D rullar på nu. Men jag måste nog hålla mig mer mot våren, tänkte spraymåla skivan så. Om d går när d e fanér. Men d vet dom nog på Ostro i såfall.
Behöver nån form av järn att stöda mellan väggen å skivan också. Helst såna som e justerbara som vissa möbel fötter e. Men max 5cm lång får dom vara.
Stick kontakten tar emot från ena sidan ,så utan stöd från andra sidan blir gaveln sne.
Å så kan vi ju inte ha d.



Sen tog jag nån meter extra till nytt gardin i sovrummet också. Så d matchar nån gång helst.
Skulle vilja ha en meter av Vallilas Mon amour, me svart botten å vita mönster, men d verkar vara svår å hitta.
Tänkte fixa till en tavla av d å en spännram, förutsatt att man hittar rätt storlek på ramen.





















 Jotexs Snöbär tog som extra byte till gaveln samt till gardin.

Passade på å beställde nya påslakan med.














På Netanttila hittades detta tyg. Kommer å bli bajs najs gavel d här ;)
Sen har jag Marimekkos näckrosblad att sätta också.
D finns ju hur mkt tyg som helst jag vill ha.

Tamburen ;
Tyg e beställt, hittade flera tavlor å skyltar som jag kan tänka mig dit, beställde även nån ljuskopp. Sen e d bara tavelhyllan fr ikea,
sen om den ska va svart eller vit, hmm..ja d e frågan ännu. Har hittat flera lampkandidater också. D finns sjukt mkt å välja på alltså.



Sen skulle jag vilja ha en matta som täcker hela tambur golvet. Men den får jag nog fixa till själv, finns nog inga såna minimått å köpas.
Hittade annars en hel rad me shyssta skyltar på allposters.fi.
Kommer garanterat att köpa!
Å rätt så billiga me, i like!
E d inte hål i skotthålen så ska d borras!





Badrummet ;
Ett skoskåp skall inhandlas, rött har jag bestämt.
Å skåpet under handfatet skall bort. Samlas bara en massa smuts runt d, å jag använder knappt grejerna som e i.
Å eftersom d e öppet på baksidan så blir innehållet vått också. D e ingen höjdare alls.
Så 2 röda handdukar e beställda, ska försöka hitta en matta också. Kanske nån ljuskopp.. Får se..Oftast har jag ju svart eller vitt där så d borde passa.
ska googla om jag hittar röda duschdraperier ännu,
men d e inget måste.






Ja å sen ska ja ju hinna träna me  ;) busy busy...
Å handarbeta..hmm...








Film time nu!


Inga kommentarer: