onsdag 1 januari 2014

New year, new plans..

Har funderat lite vad detta nya år ska innebära..
Har några små planer i form av resor, ekonomi förbättring (ehm) träning, inredning osv.

I resväg skulle jag vela till Ikea me bil i sommar. Ta en road trip helt enkelt. Ullared vill jag till i november men d får vi se, tycker att d e lite fel tidpunkt å åka dit. Sommartid hade varit bättre. Å sen e d garanterat Haparanda på självständighetsdagen.
Nu i januari e d  främst en garn resa som hägrar, till Kauhajoki.

Ekonomin skall förbättras under detta år me. D e ett måste.

**************'

Träningsmässigt hade jag tänkt tona till mig lite, ska se hur d går dock. Gäller å ligga i då. Verkligen ligga i, me kost åxå. Mer kyckling/kalkon å grönt å frukt, mer proteiner, mindre kolhydrater osv..
Men unna mig en gång i veckan.

**************''''''
Vill fixa en gavel till nya sängen, so far har ja inte bestämt mig om d blir en tyg beklädd eller bara målad skiva me text. Har tyg å stoppning dock. Men skiva måste skaffas hur som.

 Skall gå mer på bio, göra mer me sambon, han känner sig neglected ibland, men delvis tycker jag att han får skylla sig sj eftersom han sällan vill me nånstans. Men jag tänkte försöka hitta på mer me honom iaf..Bara film kväll eller laga nån go mat, eller cluedo eller monopol..


Ger inga nyårslöften, d brukar va svårt å hålla dom så.





Min nyårs mat blev Jamie Olivers Fried Turkey Salade.
Den blev verkligen NAM! Trots att jag inte hade alla ingredienser som han hade.

Tog tid å bena ur kalkonen dock.
Pirkkas provence sallad is the shit, passar till d mesta, å go e den!

Leo hade ,straxt före denna bild togs,haft ett utbrott på mina skor. Han brukar göra så när han vill ut.
Han har piggnat till nu, han har ett bitsår på halsen som har varit infekterat. Han var lite dåsig i början innan mamsen hann putsa bort varet.
D e jobbigt å va slagsbult.





 Nu lite rostat bröd med ketschup sen film.
Gott nytt år!





Inga kommentarer: