söndag 19 januari 2014

Uppe me tuppen....nästan

Eller så inte, klockan va ca 9 när ja segade mig upp för att fixa till lunchen, innan jobbet kallade.

Vegetarisk lasagne var på dagens meny(och även  kommande dagars)

Egenhändigt komponerad  i might add. Ja ja så svårt e d nog inte, så länge man har fantasi, men jag e ingen som gillar att stå i köket å grejsa. Inte när d gäller matlagning iaf.


Anyways, ville inte ha så mkt pasta i eftersom jag försökte skära ner på kolhydraterna, så d blev bara 7 plattor i hela lasagnen.
Detta hade jag i ;
1 förpackning små tomater
2 paprikor, en grön en röd
2 chili
1 450gs keso burk
1 knipplöks förpackning
1 burk creme fraiche
1 burk salsa
7 st pasta plattor
1st  200gs påse med riven ost

Blev jätte nicet!
Skall definitivt fixa d fler ggr. Men skall ha i mer salsa å creme fraiche då.
Knipplöken passar verkligen till allt. Passar utmärkt även till gravad lax å räkor.

Har redan börjat planera nästa rätt, när denna e slut.

Har börjat försöka att fixa mer eget. Men måste variera ordentligt eftersom jag tröttnar jätte fort.

Nästa rätt blir kyckling gryta med ajvar relish. Såg attans bra ut på bilden.

**********************************************************

Ny vecka startar å me den jobb 2 dagar sen semester!!
Gympa tisdag å onsdag, garn resa lördag(hoppas!) å mamsen å pappsen på söndag e d tänkt.
Annars e d chill som gäller, tänker inte gå ut mer än jag måste.
***************************************


Skulle behöva investera i träninstights, d e svårt å hitta nåt annat i byx väg tycker jag, dom blir lätt för pösiga.
Vet inte om jag kommer överrens med tights men dessa e ja sjuk på.









För övrigt i klädväg, så har jag alltid gillat maskulint mode, då i form av kamouflerat å mossgröna byxor  osv..

Hittade denna sjukt nicea kavaj på ett ställe, slutsåld där förståss,så d blir till å googla å hålla tummarna att jag hittar den.




Nu e d läggdags!


Inga kommentarer: