tisdag 28 januari 2014

Ledig dag ; pyssel å kattmatning..

Började dagen med sovmorgon. Fick speeda iväg till Losvik efter ny smak på kattmaten.
Han åt nästan en hel påse tonfisk igår men inte nåt sen dess tyvärr.
Men nu har han käkat kanske 3 ggr hittills av kycklingen, å druckit 3-4 ggr.Så vi håller tummarna att han fortsätter.

Har även diskat å fixat mat idag.
På dagens meny stod d Lapsskojs. MM länge sen jag lagade d så d va på tiden, har varit så sugen på d en längre tid.


Ser inte så gott ut, men d e d! Potatismos(med varm mjölk å smör i) blandat med stekt färs, mixa allting å sen i ugnen 25 min. vill man skippa ugnen så går d lika bra men jag tycker attsmakerna tar ihop bättre när man haft d i ugnen en stund. Serveras med ketchup

***********************************
Hittade lite bomullsgarn i en låda, modell tunn så jag satte i gång me lykt projektet. Fick iden när en på jobbet fixade en av garn me, aningen grövre bomull, snörlikande.
Går säkert att fixa av papperband åxå,skall ju vara utanpå glaset så.

Jag hade bara helt vanliga glasburkar i skåpet.
Hade velat ha lite större lyktor, men dessa e mer på prov bara.

Vill hitta en massiv glasburk eller vas som man kan ha på golvet tex.
*********************

Snart gympa pass, å eftersom d e tisdag så e d kombon ; zumba å sen bygg upp mina muskler (kurser båda 2)
- 13C säger mätarn ,så man får bylta på sig å gå lite tidigare. Går lite långsammare att gå i full vinter utstyrsel ju.

Nu mat!

Inga kommentarer: