onsdag 4 september 2013

En kortis..

Jobbandet över för idag, får ha e ledig å skön dag imorron.
Skall tvätta 1 fönster åtminstone, ska till Rs å plocka äppel å sen ska d fixas sylt. Let the höst mys begin!
När d blir kallare ska d börjas bakas mera.

Ikväll togs ute lyktorna fram och dom lyser som bäst, fixade bort lite sommar blomster också.

Har virkat lite på min vågmatta också, imorron blir d å byta färg till vitt. Hittills har jag tänkt att den ska bli svart å vit, även om svart å lila också va en tanke. Kan ändra mig förstås, ska se hur d börjar se ut först, ska ju ha den vid köksbänken, så vitt e ju inte så nicet då..
Håller tummarna att garnpaketen kommer snart också, så jag får fixa klart mina runda små mattor..



Och jag har bestämt mig ; jag skall ha en String hylla i framtiden, kosta vad den kosta vill. punkt slut.



23.10 och 6.12 blir d IKEA :) jeee...Ny säng ska ju inhandlas så jag ska gå på a go see...Hittar väl nån julklapp också kanske.

Baby ligger här bredvid mig i sängen å ser missnöjd ut när jag inte kastar hennes leksak. Hon e som en hund ; ja kastar å hon hämtar å så håller vi på tills jag tröttnar.


På tal om leksak, så igår morse när jag skulle ut me katten, steg jag rakt på en död fladdermus som nån(antagligen Leo) lagt precis framför dörren. Måste ha varit en unge för tror inte att dom e så små. Den var i storlek men en mus, men med vingar då. Tyckte synd om den. Även om den inte va söt..


Nä nu off å borsta tänderna(urk!) å sen sleepy tajm..

Inga kommentarer: