söndag 22 september 2013

Semestern slut äsch!

Men jag ser ljuset i tunneln, för på nästa jobb lista e d mer semester i sikte och Ikea dessutom!

Igår (lördag) bar d av till svenskhatar byn Tuuri. Hittade inte så mkt inredning där, men kläder maj gad..Fanns hur mkt som helst åt mig där, å skor framförallt. Hittade bjöln borg skor å 2 st only stickade tröjor minst som ska hem med mig nästa gång.

Blir nog tvungen att besöka stället nån gång till.
Kom hem med min efterlängtade brandfilt iaf.


För ynka 13,95, d var den första saken som sattes i kärran.
Så fin, fanns 3 olika mönster till, men denna föll mig mest i smaken.
Såg även kromfärgad brandvarnare bla som jag hade velat ha hem, men den va slut. Förståss.

Mamsen och pappsen bjöd oss på mat sen, usch vad jag lastade på tallriken. Men jag var hungrig!
Mamma så nöjd ut iaf, hon gnäller ju hela tiden att jag e för smal, jisses..Har ju en del fett än att bli av med.


Efter hemkomsten var jag hemma knappt en timme, hann ut me Wiggo iaf. Sen bar d av till kusins.

Där blev d mera god mat samt efterrätt.

Fick födisgåva åxå. Dörrmatta samt rosa vit kuddöverdag, mkt sött!


Vi bestämde åxå att vi ska åka till Ikea Haparanda tillsammans på självständighetsdagen, kommer å bli skoj!
D e ju då jag skall köpa madrasser till sängen som jag har beställt hem straxt före.

Ser framemot d!

**************************

Idag har jag hunnit baka och tvätta en matta.
Bakade kardemummabullar, dom blev inte lika söta som dom vanliga, sambon gillade dom iaf. Han brukar gnälla att d e för sött så.

Testade använda dom nya muffins formarna som jag köpte på Blossom.
Blev mkt bra, skall nog hämta mer, Sunds lär ha dom åxå.

Dom vanliga muffins formarna e så trista, å dom brukar tappa färgen åxå.


Nu blir d att städa ugnen, d behövs verkligen. Sambon städar inte efter sig när han använt den så d e rätt mkt fast bränt där.



Tjolahopp!



Inga kommentarer: