torsdag 5 september 2013

Ledig dag me fullspäckat schema..

Fick börja dagen med sovmorgon, alltid nåt. Men stress duschades d å katterna luftades. Å sen speedade vi iväg på matinköp till Jeppis.
Å jisses va jag handlade. Lidl hade ju en massa rea!
I like Lidl. Deras nybakade bröd e underbara!

Så nu e frysen å kylen propp fulla.
Efteråt bjöds ja på lunch hos Subway, till efterrätt blev d en alldeles ny bakt chokladkaka, mm den var ljuvlig, chokladen var lite kladdig ännu när jag åt den.. NAM!

R hade d lite jobbigt att få omplacerat i kylen men han gjorde d, duktig ponke :)
Sen tog jag ut stora mattan å piskade nästan livet ur den, å d behövdes, jisses va den var dammig.

Fick lov av R att sno lite av hennes äpplen, d e ju dags för höstens jam making. Så jag plockade så högt jag nådde och åkte å hämtade paket efteråt (älskar paket btw)




Ett från hobbyhall innehåll ; Skylt, rosa nike tränings topp å plommon färgade linne gardiner.



Ett annat var ett garn paket från Kärkkäinen med rosa vit flammigt garn, skall fixa nya vantar åt mig. Men stickade denna gång.
Avon paketet kom ovanligt tidigt, beställde d ju i måndags.

Måste köpa ny digibox me, vår hittar inga kanaler längre. Å d hjälper inte å fabriksinställa den.



Fick även meddelande om att min garnbeställning fr åland blir försenad. En del av garnen e slut i lagret. D e ju typiskt min tur d. Har flera projekt som e på paus.


Badrumsmatta och fåtöljmatta.

köksmatta

Visst har garn butiken i stan samma garn men hon e ju dyrare. Åland tar 2,70/per nystan å hon 4e/ nystan. Nåja jag kan ju börja på mina vantar iaf.

Kvällsskift imorron då, skönt me sovmorron efter denna hektiska dag, hade behövt hinna på möte me men jag kan ju inte vara överallt.
Hemmet behöver åxå prioriteras. Jag har varit efter rätt länge nu, men nu e ja up to date igen.

Men har fortfarande kvar att gå igenom grejer som ska till loppis samt gå igenom min jeans samling, d ska rensas ordentligt, har rätt många som inte passar som dom ska. Å dessa ska till loppis. Samtidigt så får sambon en hylla till.

Nu ska ja googla mjukis byxor, digibox å nån bok. Sen blir d film. Inte bestämt mig än vilken dock, har flera på lager osedda.

Gokväll..











Inga kommentarer: