måndag 16 september 2013

Semester dag 1..

So far so good!

Skönt å va ledig, hade inplanerat kaffebesök, bullabak å storstädning idag. Men R kunde inte komma så inget av d gjordes. Orkade inte helt enkelt.
Satte i gång med mera vantar, dock pippi åt mig sj denna gång. Dom får bli svart som basfärg å sen rosa å vit eller grå.

Vi var en snabbis till Jeppis å handla käk me. Köpte min efterlängtade lykta då. Å nu ångrar jag att jag inte köpte en till. Hoppas dom finns kvar nästa gång jag kommer dit.

 Även Katarina Maria har dessa, men hon e ju betydligt dyrare. Fick denna för ynka 14,95e. Får hamstra blovk ljus när jag åker till Haparanda 23.10. Passar bäst me dom i denna.
Fanns även i lila å petrolium blå(turkosaktig) och svart.
Och även en rund prickhålig variant.

Kan inte ha d dock, pga kissarna och deras livliga svansisar.


******************

På nunan såg jag en annons på en nätbutik som sålde barn kläder, å me d samma så tänkte jag på lilla E.


Hittade flera söta klänningar, inte så himla dyra heller. Så frågade av mamma L å vi bestämde oss för en sån här..
 


Tyckte den va sötis, kommer å passa me hennes hudton som hand i handske!
Lilla E har blivit riktigt söt, för att va barn då. E ju ingen big fan annars direkt.

E rätt dålig på köpa barnkläder, har ingen aning om storlekar om ja inte konsulterar mamman.

**************


Förresten, fick ingen bra bild på mina nya höst gardiner men man ser   färgen iaf.  Linne tyg annars, ville ha nåt som släppte igenom lite ljus iaf.
 Å på vägen till Stjärnhallen Tisdagkväll -Torsdag kväll, har jag så här fin utsikt ;)

Och mattan har jag hunnit rätt långt med, men nu e jag utan garn...igen! usch va frustrerande! Roligt mönster e d iaf å virka, går fort som fan.

Nu kommer d å bli en rätt bred svart rand på mitten, så man inte klottar ner d vita. Den kommer å va mitt framför diskhon sen e d tänkt, där d klottas som värst.
Fick en tunn Jotex katalog idag, dom hade ett nytt fint tyg där :( dom jävlarna.

Ubersnyggt!
Å d fanns till gardiner,tyg, kuddar mm.. Blää för dom..
När man nyss fått bort sin skuld till dom så kommer dom me d här, pigs..


Oh well. Ska se hur bra jag kan hålla mig.

***********************



Tog hem en luftrenare från mamsens nu senast vi var där. Och katterna älskar den, så pass att den äts friskt av. Måste ha den högt uppe dom e alldeles hysteriska annars. Tur också att den inte e giftig.

 Nu blir d att diska sen antingen se film eller Hallå allå emliga armen, som jag köpte härom dagen.

God fortsättningen på iivningen!

Inga kommentarer: